Skuteczny email marketing

Skuteczny email marketing umożliwia budowanie wizerunku marki, podtrzymywanie dobrych relacji z klientami, a także poprawę wyników sprzedaży. To doskonały sposób na to, żeby zainteresować odbiorców swoimi usługa i produktami. Zastanawiasz się, jak przygotować kampanię, aby przyniosła ona zamierzony efekt? Skorzystaj z podpowiedzi niżej!

Email marketing – kluczowe zalety

Email marketing cechuje się wysokim zwrotem z inwestycji, co oznacza, że sprawdzi się również w przypadku małych firm. Korzystając z dobrego narzędzia, możesz zautomatyzować swoje kampanie. Wystarczy, że przygotujesz kilka scenariuszy wysyłek, uzależnionych od zachowania użytkownika. Dzięki temu nie tylko zaoszczędzisz sporo czasu, lecz także poprawisz doświadczenie klienta.

Email marketing to świetny sposób na to, aby na przykład przypomnieć użytkownikom o zapomnianych koszykach. W wiadomościach pozostaw dla nich atrakcyjny rabat, w ten sposób zachęcisz ich do powrotu do sklepu. Zastanawiasz się, jak powiadomić klientów o zmianach w regulaminie, metodach wysyłki i płatności lub powiadomić o nowościach i wyprzedażach? Wyślij im newsletter, w których zawrzesz kluczowe informacje. 

E-mail marketing – sposoby na poprawę efektywności

Skuteczność kampanii email marketingowej w dużej mierzy zależy od personalizacji komunikatów. Aby ułatwić sobie zadanie, dokonaj segmentacji odbiorców, czyli podziel klientów na określone grupy. Dzięki temu nie tylko wprowadzisz porządek w bazie subskrybentów, lecz także dostosujesz ofertę pod kątem wieku, płci, lokalizacji, zainteresowań czy historii zakupowej. Odbiorcy chętniej czytają spersonalizowany newsletter, co zwiększa skuteczność takich wiadomości. Pisz prosto i konkretnie, w ten sposób subskrybenci łatwiej zapamiętają przekazywane informacje

Efektywny email marketing w kilku krokach

Zastanawiasz się, co zrobić, żeby maile wzbudzały większe zainteresowanie odbiorców i skłaniały ich do działania? 

  • Zadbaj o to, żeby maile miały przejrzystą strukturę i zawartość merytoryczną. 
  • Popracuj nad tym, aby szablon e-mail był estetyczny i wizualnie niepowtarzalny.
  • Postaraj się, żeby tytuł e-maila zachęcał subskrybentów do otwarcia maila. Pamiętaj, że musi być on chwytliwy, a nie clikbaitowy, w przeciwnym razie tylko ich odstraszysz. 
  • Dobrze zaplanowany email marketing uwzględnia też CTA, czyli wezwanie do działania. Użyj w nim czasownika w trybie rozkazującym, np. “Kup”, “Wypróbuj”, “Czytaj Dalej”, “Kliknij”. CTA powinno składać się z 2-5 słów, warto tutaj wpleść takie sformułowania jak „tylko do…”, “już dziś”, czy “teraz”. 

Maile sprzedażowe – jak powinny wyglądać

Pamiętaj, żeby w mailach stosować język korzyści. Przedstawiaj w nich nie tylko cechy produktów i usług, lecz także pokaż, jak mogą one zaspokoić potrzeby odbiorców. Postaraj się też oddziaływać na emocje czytelników, dzięki czemu łatwiej zbudujesz z nimi trwałe relacje. Upewnij się, że e-maile reklamowe dobrze prezentują się na każdym urządzeniu, oprócz tego postaw na prostą, atrakcyjną grafikę i minimalną ilość treści

Wiele osób traktuje mailingi reklamowe jako dokuczliwy spam. Aby tego uniknąć, należy zadbać o jak najlepsze zwrócenie uwagi odbiorców. Zastanawiasz się, jak prowadzić skuteczny email marketing? W tym celu skorzystaj z usług doświadczonej agencji interaktywnej, która zaplanuje dobrą kampanię. Specjaliści precyzyjnie określają grupę docelową, dzięki czemu wiadomości trafią tylko do tych osób, które są zainteresowane ofertą. To z kolei przekłada się na większy ruch na stronie i więcej klientów. Jeśli masz jakieś pytania, umów się na bezpłatną konsultację.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

trzy × jeden =