Promowanie strony internetowej w wyszukiwarce Google może się przełożyć na zdecydowanie większy ruch na prowadzonej witrynie, poprawę sprzedaży, wzrost widoczności strony w wynikach wyszukiwania czy też po prostu na zadowalające zyski z uruchomionej e-działalności. Jak jednak zatroszczyć się o to, aby strona była skutecznie wypromowana w sieci? Warto się skupić na trzech podstawowych możliwościach.
Pozycjonowanie stron
Pierwszą propozycją jest oczywiście pozycjonowanie stron. To dość wymagający i w miarę długotrwały proces opierający się na realizowaniu działań z zakresu SEO, które mają na celu poprawę widoczności witryny w Google. Chodzi głównie o dobór i analizę słów kluczowych, link building, content marketing, optymalizację treści i grafiki czy też wyeliminowanie błędów technicznych i poprawę struktury strony www.
Pozycjonowanie stron internetowych sprawi, że użytkownicy zyskają przewagę nad konkurencją, zdobędą nowych klientów i zatroszczą się o wzrost zaufania wśród wybranej grupy docelowej.
Google Ads
Pozycjonowanie stron w Google to zaledwie jedna z dostępnych możliwości. Drugą opcją jest ciesząca się coraz większą popularnością wśród mniejszych, jak i większych stron www reklama Google Ads. Co konkretnie ją wyróżnia?
- zwiększenie świadomości i autorytetu marki,
- możliwość uzyskania w miarę szybkich rezultatów,
- mierzalność,
- bezproblemowe śledzenie wyników na tle konkurencji,
- wypromowanie strony www na wybranym rynku.
Kampania Google Ads bazuje oczywiście na reklamach internetowych skierowanych do tych osób, które w danym okresie są zainteresowane firmowymi produktami lub usługami. Kluczem do sukcesu jest ustalenie optymalnego budżetu na realizowaną kampanię.
Synergia SEO i Google Ads
Ostatnim rozwiązaniem dla właścicieli witryn internetowych jest połączenie działań SEO/pozycjonujących z Google Ads. Ma to bardzo głęboki sens, ponieważ dzięki temu można się zatroszczyć o wypromowanie serwisu w organicznych wynikach wyszukiwania, jak i tych płatnych. Strona stanie się dobrze widoczna praktycznie dla każdego internauty, a jednocześnie osiągnie się w pełni satysfakcjonujące efekty na wybranych przez klienta szczeblach.
Jeśli komuś zależy jednak na błyskawicznych rezultatach, w pierwszej kolejności postawi na kampanie Google Ads, które za każdym razem należy wesprzeć pozycjonowaniem stron internetowych. W dłuższej perspektywie pozwoli to na efektywne dotarcie do klienta z prezentowaną ofertą lub treścią. Synergia SEO i Google Ads oznacza kilka kluczowych zalet – dostęp do większych zasobów danych, dominację wyników wyszukiwania i realizowanie wielu celów w tym samym momencie.
Podsumowanie
Jak widać nie należy się zastanawiać nad wyborem pomiędzy pozycjonowaniem stron a przemyślanymi reklamami Google Ads. Zdecydowanie lepiej jest połączyć obie te możliwości i maksymalizować efekty marketingowe. Niesie to za sobą oczywiście większe koszty oraz wzrost zaangażowania ze strony właściciela witryny internetowej, ale dzięki temu strona www stanie się rozpoznawalna i zacznie na siebie zarabiać.
Źródło: https://www.boseodesign.pl/